Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży - Bursa Szkolna Nr 1 w Łomży

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży


    Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży to graficzna forma przedstawienia zasad zdrowego żywienia oraz idei prawidłowego układania całodziennej diety. Pełna nazwa obejmuje nie tylko odpowiednie odżywianie, ale również aktywność fizyczną. Jest bowiem zwięzłym sposobem ukazania zasad prawidłowego żywienia, najważniejszych elementów stylu życia, których realizacja daje szansę na prawidłowy rozwój, sprawność intelektualną i fizyczną oraz długie życie w zdrowiu.
    Bardzo ważne w prawidłowym rozwoju dzieci i młodzieży oraz zapobieganiu otyłości i innym chorobom są: aktywność fizyczna, prawidłowy sen oraz przestrzeganie zasad korzystania z komputera, telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych.
     Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia podpowiada, że aby być zdrowym, prawidłowe żywienie musi być realizowane łącznie z pozostałymi elementami stylu życia.
    Piramida ukazuje w sposób graficzny opis różnych produktów spożywczych, potrzebnych w codziennej diecie, przedstawiony w odpowiednich proporcjach. Im wyższe piętro Piramidy, tym mniejsza ilość i częstość spożywanych produktów z danej grupy żywności.
    Zachęcam wszystkich chętnych do zapoznania się zasadami zdrowego żywienia związanych z Piramidą.



ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA ZWIĄZANE Z PIRAMIDĄ ZDROWEGO ŻYWIENIA I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

1. Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody (co najmniej 1,5l dziennie) oraz myj zęby po jedzeniu.
2. Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
4. Pij co najmniej 3–4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
5. Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
6. Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
7. Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
8. Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
9. Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
10. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

Opiekun Koła Kulinarnego:
Dudzińska Małgorzata

cofnij

 
 
ostatnia akualizacja: 2020-11-27
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego